Σάββατο, 20 Απριλίου 2024

ΕΛΜΕ ΛΑΚΩΝΙΑΣ:SOS ΓΙΑ ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2016

Την Παρασκευή 11 Μαρτίου 2016 το προεδρείο της ΕΛΜΕ Λακωνίας συναντήθηκε με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λακωνίας. Κύρια θέματα που συζητήθηκαν ήταν η κάλυψη των κενών με εκπαιδευτικό προσωπικό, η συγκρότηση των Λυκειακών Επιτροπών Πανελληνίων Εξετάσεων και ο ορισμός των επιτηρητών.

Για το θέμα των κενών διαπιστώνουμε ότι ενώ η σχολική χρονιά οδεύει στο τέλος της, υπάρχουν ακάλυπτα κενά εκπαιδευτικών, μαθήματα που δεν διδάσκονται ή διδάσκονται με μειωμένες ώρες σε αρκετά σχολεία του νομού.

Θέλουμε να επισημάνουμε ότι μετά την προ μηνός δήλωσή του ο υπουργός Παιδείας, κ. Φίλης, για χιλιάδες πλεονάζουσες ώρες, πλασματικά κενά και πελατειακές νοοτροπίες των εκπαιδευτικών, θα περιμέναμε να πατάξει τα όποια νοσηρά φαινόμενα διαπίστωσε για τέτοιες νοοτροπίες, αλλά ταυτόχρονα έπρεπε να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις του για την πλήρη κάλυψη των κενών με πρόσληψη αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών.

Απεναντίας μη υλοποιώντας ούτε το ένα ούτε το άλλο, προχώρησε στην έκδοση εγκυκλίου ενεργοποιώντας το νόμο Λομβέρδου, με την οποία καλούσε τους σχολικούς σύμβουλους να πάνε στα σχολεία και να αναμορφώσουν τα εβδομαδιαία ωρολόγια προγράμματα, ώστε να «αξιοποιηθούν» οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες και να καλυφθούν έτσι διδακτικά κενά.

Θεωρούμε απαράδεκτη αυτή την τακτική να αναθέτει στους σχολικούς συμβούλους το έργο της διάθεσης εκπαιδευτικών - αρμοδιότητα των υπηρεσιακών συμβουλίων - μετατρέποντάς τους σε όργανα της διοίκησης μέσα στα σχολεία και δυναμιτίζοντας έτσι κλίμα εμπιστοσύνης, που αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την άσκηση του παιδαγωγικού έργου.

Το δικαίωμα των παιδιών μας στη μόρφωση και στο δωρεάν δημόσιο σχολείο, που απειλείται και υπονομεύεται από τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές λιτότητας, τα μνημόνια, την επί χρόνια υποχρηματοδότηση της Παιδείας και τα διδακτικά κενά που τείνουν να παγιωθούν τα τελευταία χρόνια, μπορεί να προστατευτεί μόνο μέσα από μόνιμους διορισμούς και σειρά άλλων υποστηρικτικών μέτρων, που προϋποθέτουν την γενναία και άμεση οικονομική στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης.

Είναι αυτονόητο ότι οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να υπηρετούν το υποχρεωτικό τους ωράριο. Το να μετατρέπεται όμως ο εκπαιδευτικός σε λάστιχο για να καλύπτει κατακερματισμένα κενά 1 ή 2 ωρών σε 3, 4 ή και περισσότερα σχολεία, καλύπτοντας παράλληλα σειρά διοικητικών, υποστηρικτικών, ακόμα και ανθρωπιστικών υπηρεσίων, απλά επιτείνει τη διάλυση τόσο του ίδιου του εκπαιδευτικού όσο και της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του δημόσιου σχολείου.

Για το δεύτερο θέμα ζητήσαμε από το Διευθυντή η συγκρότηση των επιτροπών να έχει το χαρακτήρα της γενναίας ανανέωσης, να πάψουν να συμμετέχουν για πολλά χρόνια οι ίδιοι εκπαιδευτικοί στις Λυκειακές επιτροπές. Όσο αφορά τις επιτηρήσεις να συμμετέχει όλο το δυναμικό με εξαίρεση τις αναγκαστικά νόμιμες απαλλαγές