Σάββατο, 27 Απριλίου 2024

Για τρίτη συνεχή χρονιά το 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης «Γιάννης Ρίτσος» βραβεύτηκε στο διαγωνισμό "Αριστεία και Καινοτομία"

Τρίτη, 3 Σεπτεμβρίου 2013

Για τρίτη συνεχή χρονιά το 4ο Γυμνάσιο Σπάρτης «Γιάννης Ρίτσος» βραβεύτηκε στο διαγωνισμό "Αριστεία και Καινοτομία", που προκηρύσσει κάθε χρόνο το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. 

     Πιο συγκεκριμένα,  το έργο της χημικού  Έλενας Παλούμπα με τίτλο Εφαρμογές των οξέων, των βάσεων και των αλάτων στην καθημερινή ζωή: Μια ερευνητική προσέγγιση με ιστοεξερεύνηση (Webquest)που εφαρμόστηκε κατά το σχολικό έτος 2011-12 στα τρία τμήματα της Γ΄ Γυμνασίου του 4ου Γυμνασίου Σπάρτης "Γιάννης Ρίτσος", κατέλαβε κατά την αξιολόγηση την 13η θέση ανάμεσα σε 1035 υποβληθέντα έργα

 

       Σύμφωνα με την περίληψη του υποβληθέντος έργου, οι μαθητές κάθε τμήματος συγκρότησαν ομάδες και αφού έλαβαν προφορικές και γραπτές οδηγίες (φύλλα εργασίας), διερευνώντας τον ειδικά διαμορφωμένο διαδικτυακό χώρο της ιστοεξερεύνησης (http://zunal.com/teacherspage.php?w=123016)  και τα σχολικά τους εγχειρίδια, μελέτησαν τα πεδία που τους αντιστοιχούσαν και συζήτησαν μεταξύ τους ερευνητικά ερωτήματα σχετικά με τις εφαρμογές των οξέων, των βάσεων και των αλάτων. Μετά την κατανομή των ρόλων στην ομάδα τους, συνεργάστηκαν αναζητώντας, επιλέγοντας και διαμορφώνοντας τις πληροφορίες που χρειάζονταν. Συνέθεσαν, έτσι, αρχεία κειμένου και εικόνας και παρουσίασαν τις εργασίες τους στην ολομέλεια του τμήματος. Ακολούθησε συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων και αξιολόγηση. 

     Η διδασκαλία της ενότητας «Εφαρμογές των οξέων, των βάσεων και των αλάτων στην καθημερινή ζωή», στην Γ΄ τάξη του 4ου Γυμνασίου Σπάρτης «Γιάννης Ρίτσος», πραγματοποιήθηκε με την πρόθεση της δοκιμαστικής συνδυαστικής εφαρμογής δύο παραμέτρων: της προτεινόμενης στο εγχειρίδιο του εκπαιδευτικού διδακτικής μεθοδολογίας των σχεδίων εργασίας (project) και της «ιστοεξερεύνησης»  (WebQuest), ενός πολυμεσικού σεναρίου μάθησης, όπου οι μαθητές  αναζητούν κατευθυνόμενα και επεξεργάζονται πληροφορίες σε πηγές έντυπες ή ηλεκτρονικές ώστε να  οδηγηθούν στην οικοδόμηση της νέας γνώσης.

    Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές/τριες του 4ου Γυμνασίου και, φυσικά, στην εκπαιδευτικό, για τον καινοτόμο  τρόπο προσέγγισης ενός κεφαλαίου της διδακτέας ύλης που σχετίζεται με πολλούς τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας.

  Για το σκεπτικό, την πορεία διδασκαλίας και τις  εργασίες  που εκπονήθηκαν βλ. http://zunal.com/webquest.php?w=123016.

Περισσότερα για τα έργα που βραβεύτηκαν τα τρία τελευταία χρόνια βλ. http://gym-peir-spartis.lak.sch.gr/index.php/2013-02-09-19-45-13/diakriseis-sxoleiou